martes, 4 de mayo de 2010

Aiguille de Gué i de Grabe, Todra

Aiguille de Gué, Via du Defil (V+, 180m) + Aiguille de Grabe, Pilier du Guetteur (6b, 250m)
Aspecte de l'agulla de Gué des del Pilar du couchant.Es tracta d’una escalada equipada i de grau fàcil, per fer metres (430m en total) que puja a les dues agulles del costat del Pilar du Couchant. La ressenya la podreu trobar a planetmountain.
Per la Pilier du Guetteur passes amb cintes, per la via du defil, si porteu material el posareu, i sobretot nosaltres el vam fer servir per montar alguna reunió. Tot i així també es pot entrar a la segona agulla sense haver d’escalar la primera.
Per accedir a la paret cal creuar el riu, dependrà de l’alçada que tingueu, però a mi l’aigua m’arribava fins a mitja cuixa!. L1 + L2, 5b, 45m la via comença per l’esquerra d’una xapa ben visible. Al final, en diedre té algun passet raro, reunió còmoda en un parabolt i un clau. Té més xapes que les que marca la ressenya que són dues, vam empalmar els dos llargs pk tampoc no vam veure cap reunió intermitja.
L3, V+, 45m, diedre obert amb els seguros força lluny, algun pas aïllat. L4, aquí hi ha dues variants de V+ o 6a. Nosaltres vam anar per on ens va semblar més evident, que és la placa de més a la dreta. Un cop s’arriba a la reunió és recomanable, xapar-la i seguir fins el cim i muntar R, ja que així ja s’arriba caminant al ràpel.
A l’esquerra de tot, un cop al cim de l’agulla, hi ha una instal·lació per rapelar (uns 30m) amb 2 claus i un parabolt, que et deixa a un coll. Un cop aquí vam fer una petita trepada de IV i vam muntar reunió amb els aliens just a sota d’on vam veure les xapes de la via Pilier du Guetteur, no té pèrdua.
Aspecte de l'agulla:Tots els llargs de la via pilier du Guetteur estan molt ben xapats, al menys els més difícils, el 6a+ i el 6b (ens van semblar potser més fàcils que el grau que marca). Arribant a la R del 6a+: Els darrers 3 llargs (V, V i V+) són més discontinuos, tot i que també hi trobem xapes i reunions equipades. Són llargs molt llargs (entre 40 i 50m) així que compte amb el fregament. El darrer llarg és molt xulo, a la resse diu que està net però el vam trobar ben assegurat (4 xapes). És curiós el desplom que supera, que té molt de canto. Darrera reunió a montar.
Just abans de superar el pas del desplomet del darrer llarg: El descens és senzill, caminant, seguint les fites i el camí ben marcat.
Panoràmica de la gorge, amb els autobusos i els hotels des del final de la via:

6 comentarios:

joan asin dijo...

Aquesta combinació és molt guapa i el peatge d'entrada també amb l'al·licient de sucar o no sucar.

Mingo dijo...

Que guapo que es veu tot això, per les fotos dedueixo que la roca és calcària, no?

Atorix dijo...

Ei Joan,
la veritat es que si, et queda tot plegat un viote molt guapu i disfruton.

Mingo, efectivament la roca es calcari d'una qualitat fora de serie. El canto es mega adherent i punxos ... tot un plaer per els es caladors !!

=D

Llorenç dijo...

oh!!!

quina bona pinta que té aquesta via! sobretot el diedre! felicitats i merci per la piada! un bon dstí per anar-hi!

Molt guapo!

lux dijo...

Bones!
Amb les Piades del Joan Asin, ja em va entrar la curiositat, les vostres... bé que algunes em sembla que ja piquen una mica més però el lloc segueix veient-se xulissim!!
a estudiar! ben estudiat!

Una abraçada wuapos !! i Felicitats!

Lai dijo...

:) i tant que és bon destí! de vies hi ha per tots els públics... a més és la típica escalada de plaer.
Lux,Llorenç, si necessiteu info, quan hi aneu ja us en passarem.