jueves, 17 de mayo de 2007

TRE, per ara ens agrada

La meva opinió d'aprenent d'escaladora sobre el TRE

He escoltat opinions bastant dolentes sobre el TRE. Aquest hivern els reis el van portar i la veritat és que fins ara no l'haviem utilitzat freqüentment... no per res, sino pk ja estic acostumada al reverso.... m'ho havia de mirar més.... no sé.... per anar depressa, i pk com sempre, tot el que és nou i desconegut a priori no dóna massa confiança.

Vaig per pams. M'agrada per:
- Frena bé. Semiautomàtic (NO AUTOMÀTIC)... de fet va parar un bon saque d'un amic des d'un alien, anàvem amb cordes bessones i cap problema.
- És polivalent. Es pot usar amb cordes simples, dobles i bessones, lo qual ja és un avantatge davant el reverso, que per cordes dobles cal el reversino.
- No tens perill que et caigui, ja que pots treure les cordes i posar-les, sense treure el TRE del mosquetó.
- Trobo que va força bé per rapelar, i no et cremes les mans. :-O (t'estalvies dur guants).
- T'estalvies en els ràpels el shunt o prusik o el que cadascú usi, ja que bloqueja.
- Quan has acabat de rapelar pots treure les cordes ràpidament i sense cremar-te, el què considero que és força positiu per la "vida" de les cordes.
- Pots donar corda ràpida i fàcilment.... amb altres aparells també, però amb el TRE també.
- És força còmodo per donar corda a un segon quan la corda està bloquejada.

Inconvenients:
- El seu ús no és gaire intuitiu.
- És bastant trasto.
- Car.

1 comentario:

flx dijo...

Anda que t'ho tenies ben calladet ¿eh?
Per variar arribo tard...però arribo :-) benvinguda a la blogsphera!

Sobre el tre...bé, ja he comentat força vegades la meva experiencia i opinió. No es perfecte, però es de lo millor.
...lo que molaria un ABS per corda doble...

salu2
flx