jueves, 19 de junio de 2008

K.R.T, Roca dreta de les Valls

K.R.T, Roca dreta de les Valls, 245m, 6b+/Ae (V+ oblig.)

Acceso: Tomar la carretera que sale justo del pueblo de Arnes siguiendo la indicación “Toll del Vidre”. Seguir durante 6km y tomar la carretera no asfaltada durante 2 km y aparcar en la zona indicada como “Les Valls”. Desde aquí, por camino evidente, paralelo al río, seguir durante 25’ hasta la pared muy visible.Material: 20 cintas si se quiere chapar todo y un estribo para un par de pasos. Nosotros fuimos con cuerda simple.
Equipamiento: vía totalmente equipada con espits, buriles y clavos. Casi todos los espits se mueven o están corroídos.
Reseña: www.onaclimb.com/ressencatal/index.htm L1, Ae/6b+: La primera R es opcional. Subir un pequeño murito de IV hasta el nicho en el que hay una placa con el nombre de la vía. De aquí, seguir los espits, buriles y clavos, q en 35m nos dejan en la R2. Está muy asegurado, aunque con material en mal estado en las mayoría de los casos. El estribo hace falta en un par de pasos al salir de la reu. El resto, si se quiere, se puede ir haciendo en A0 y no tocar pared o bien 6b+.
L2, 6a+: Largo muy guapo. El 6a+ está en un paso, el resto disfrutón.
L3, 6a: Placa de continuidad muy guapa y con buena roca. El largo más chulo de todos y bien asegurado. Mejor saltarse la primera reu y hacer un pequeño flanqueo a la izquierda para hacer reunión.
L4, V: grado ajustado. Largo corto y un poco cabrón ya que las presas son romas y los seguros están cerca pero ya no tanto.
L5, V+: tirada de nuevo un poco cabronceta, eso sí, bien asegurado y bonito.
L6, IV: largo que ya tumba y de IV mantenido. Da un respiro. Presas buenísimas en general, aunque con algún paso fino.
L7, IV+: empalmamos los 2 últimos largos ya que vimos una reu intermedia. Los seguros alejan, y el grado de nuevo no nos pareció sobrado. Roca algo discreta. Importante poner cintas largas por el rozamiento.
Descenso: Una vez en última R (parabolts), ascender esta la cima siempre hacia la derecha, por terreno fácil. Desde la cima, seguir el sendero evidente y marcado (hitos y marcas). Una media hora más.
Vía recomendable!

8 comentarios:

lux dijo...

EEI Lai Atori, booones!!!!
una via que l tinc molt de carinyuuuu!!
Estem totalment d'acord en l'apreciació..
kxxx si el llarg de V!!

M?alegro mooolT de veure-us tant actius!!!!
ens veiem!!!!

Llorenç dijo...

Ep!!! he visitat les meves terres!
la via es molt guapa, tot i aixó teniu raó en que li fa falta una netejada de cara!
Felicitats per la via!...

ara que amb la precarietat dels seguros i una sola corda....sortir de la paret en cas de necessitat no seria la cosa més fàcil!!

Mingo dijo...

Ostres Lai&Atori, cada dia que entro veig escalades a quines mes guapes, aquesta l'he fet i apart del lloc, l'escalada a mi em va agradar molt. Continueu i que no pari la motivació, felicitats

Mingo dijo...

Ara llegia el post veig que la meva redacció pot donar lloc a confusions. Vull dir que el lloc és fantàstic.

Gatsaule dijo...

Qina via més xula i ajustada ! No us vau fregir ? A febrer ja hi vam passar calor....

Lai dijo...

Lux, sí a mi també em va agradar molt la via, i de pas em vaig treure l'espineta del mal record, ja que en la Manel Muñoz vam fer uns quants llargs plovent! :-S I en canvi dissabte vam fer la K.R.T, sols i gaudint molt. Mmm i aviam si coincidim aviat, que fa mooolt que no ens veiem!
Llorenç. Sobre lo de la corda simple, sí, tens raó... xo al ser de 80 si ens hem de baixar tampoc hi ha tant problema, i donats el cas, si no toca + remei es deixa material. De fet, darrerament anem a moltes vies amb corda simple... res... que som uns friquis i ja està! :-D
Mingo, ja t'havia entès en el 1r comentari... el lloc és preciós, i la roca molt millor q a les roques del Benet... i si apreta la calor, pots fer un banyet i tot! :-) Sobre la motivació... ufff, jo estic mooolt fanàtica... m'encanta escalar!!! es nota?? :-PP
Gatsaule, doncs no, no és època d'anar als ports... Si et fixes en la última foto que surto d'esquenes vaig en màniga llarga... i de fet i vaig anar tot el dia. Feia sol, xo feia un ventet fred que feia que s'estés de conya. Després vam anar a l'Obsessió continua, als Estrets, i a la ombra, també amb samarreta llarga. La temperatura ideal, ni fred ni calor, i poc vent, molt agradable!! vam tenir sort, la veritat!!
L'endemà vam fer la Mas-Colomer, i Sols per la Maria.. si tinc temps ja penjaré + piades.
Que vagi bé el pont!! yujuuuuuuuuu!!!! :-)

soneman dijo...

Estáis imparables y tenéis un criterio de la leche para elegir vías... ¡Enhorabuena! Saludicos. Sóneman

Lai dijo...

:-) bueno... es q en la roca dreta de les valls y las rocas del benet, tampoco hay tanto donde escoger... vaya, que podamos escalar nosotros!!
Sobre lo de imparables... yo sigo soñando...pero el miércoles voy al médico y lo mismo se me acaba todo de golpe...x ahora a disfrutar, eso sí! este fin de semana de 4 días vamos a la Dent d'Orlu... si Asun no lo conoce, como buena pedricera, la encantará... tu seguro que ya lo conoces!
Saludos